FÖL OCH AMMAJOUR

Föl- och ammajouren, ASVT
Föl- och ammajour på Avelsföreningen för Svenska Varmblodiga Travhästen är öppen mellan mitten av februari till mitten av augusti för alla raser. ASVT samarbetar med SH och SFAF.

Jourtelefon: 0733-14 13 16, Henrik Hult

Djuplänk:ASVT:s föl- och ammajourens sida.
Anmäl dig på webbsidan under "Ammor till förfogande" eller "Ammor sökes".
Henrik Hult, jouransvarig:

2 mars - 2023 från Svenska Hästavelsförbundets instagram

💥Nu är Föl- & Ammajouren öppen för säsongen 2023💥

🍀Jouren drivs tillsammans av Avelsföreningen för Svenska Varmblodiga Travhästen (ASVT), Swedish Warmblood Association (SWB) och Svenska Hästavelsförbundet (SH).

🐴Årets sex personer som delar på jouren är Johan Björnsson, Alebäck Stuteri, Jenny Larsson, Ilboäng Mark & Trav HB, Carina Dahling, Skråmsta Stuteri, Carina Caster, Björkhaga Stuteri, Johan Eriksson, Flenmo Egendom och Åke Wall, Valnervikens Stuteri. Så även i år ett väldigt rutinerat gäng som finns som rådgivare om ni får problem.

🐴Föl- och ammajouren är kostnadsfri och öppen för alla raser. Systemet bygger på att alla landets uppfödare; oavsett ras och hästsport, anmäler ammor. Ett sto som förlorat sitt föl strax efter fölningen kan rädda livet på ett föl som blivit moderlöst!! Vid ett sådant tillfälle spelar rasen mindre roll.

🐴Du kan lägga in ditt sto/föl själv här på vår hemsida genom att trycka på knappen där det står Anmäl ditt sto/föl. Skulle du behöva hjälp med att lägga in ditt sto/föl eller behöver rådfråga om något så är telefonnumret till jouren: 073-314 13 16, jourtelefonen är öppen dygnet runt.
Tänk på att det fungerar inte att skicka sms då Föl- Ammajours telefonen kopplas om till den som är ansvarig så de ser inte sms. Så får ni inget svar så ring en stund senare!

🐴Om du vill plocka bort ditt sto/föl från listan mejla då till asvt@asvt.se och tala om vilket namn hästen är inlagd på så plockar vi bort din förfrågan så snabbt som möjligt!

Läs mer här: https://www.asvt.se/tjanster/fol-och-ammajouren